Wycieczka do Wrocławia

Dnia 20 czerwca 2012 roku my, klasa 3bTAK wyjechaliśmy na 3-dniową wycieczkę do Wrocławia. Pojechaliśmy z naszą wychowawczynią, p. Agnieszką Górną, księdzem Rucińskim oraz naszym nauczycielem historii, p. Wojciechem Wrotkowskim. Dodatkowo zabraliśmy ze sobą 3 koleżanki z klas 1a TAK i 2a TAK.

20.06. środa

Od momentu zbiórki towarzyszył nam deszcz, który na szczęście całkowicie ustał gdy dojeżdżaliśmy do Wrocławia. Rozpoczęliśmy od zwiedzania Panoramy Racławickiej. Następnie przeszliśmy do gmachu Muzeum Narodowego, gdzie obejrzeliśmy ekspozycję złożoną głównie z obrazów i rzeźb. Z muzeum przeszliśmy na Rynek, szukając po drodze małych żelaznych figurek krasnali, z których słynie Wrocław. Na Rynku dostaliśmy czas wolny, mogliśmy zjeść obiad i zrobić drobne zakupy. Potem pojechaliśmy do centrum handlowego w pobliżu miejsca zakwaterowania, gdzie kupiliśmy produkty żywnościowe potrzebne do przygotowania kolacji. W końcu pojechaliśmy do schroniska PTSM, gdzie po zakwaterowaniu zrobiliśmy sobie kolacje i spędziliśmy miły wieczór we własnym gronie. Schronisko położone było w zielonej, spokojnej okolicy niedaleko centrum i okazało się wygodnym miejscem na nocleg. Można w nim było skorzystać z kuchni i świetlicy z telewizorem.

21.06. czwartek

Następnego dnia po śniadaniu, które zrobiliśmy sobie w schronisku, pojechaliśmy do Muzeum Poczty i Telekomunikacji. Zwiedziliśmy jego ciekawą ekspozycję, po czym pieszo udaliśmy się do Ogrodu Botanicznego. Ogród okazał się bardzo reprezentacyjnym miejscem, z roślinami i drzewami, które zainteresowały nas ze względu na naukę w Technikum Architektury Krajobrazu. Uczestniczyliśmy tez w multimedialnym pokazie naukowym pt.„Dzieje Ziemi”. Z Ogrodu Botanicznego poszliśmy na Rynek, przechodząc przez Ostrów Tumski oraz mijając Most Piaskowy, który nazywany jest Mostem Zakochanych, ponieważ zakochani obwieszają jego filary kłódkami, na których wypisują swoje imiona, przyrzekając w ten sposób miłość i wierność. Na Rynku dostaliśmy czas wolny na obiad i drobne zakupy. Potem pojechaliśmy do schroniska. Chętni udali się do pobliskiego marketu dokupić żywność na kolację. Po zjedzeniu kolacji odpoczywaliśmy. Fani piłkarscy obejrzeli w świetlicy ćwierćfinałowy mecz Euro Czechy : Portugalia.

22.06. piątek

Ostatniego dnia wyruszaliśmy ze schroniska po śniadaniu i spakowaniu się oraz uporządkowaniu pokoi. Pojechaliśmy do Ogrodu Zoologicznego, słynnego w Polsce ze względu na bogata kolekcję zwierząt. Bardzo nam się podobały nowoczesne wybiegi dla zwierząt i ciekawe okazy, których brakuje w zoo poznańskim. Z zoo przeszliśmy do położonego niedaleko Parku Szczytnickiego i stworzonego w nim Ogrodu Japońskiego. Zwiedziliśmy go, ponownie podziwiając piękno przyrody, szczególnie niskie drzewka, małe mosteczki i duże ryby amury pływające w stawie. Z Ogrodu Japońskiego przeszliśmy do Pasażu Grunwaldzkiego, gdzie był czas na obiad.

Po obiedzie już ruszyliśmy w drogę powrotna do Poznania.