Szkolenie w firmie Hörmann

GaleriaW dniach 17 i 18 stycznia uczniowie kl. 2, 3 i kilku z 1 TB wzięli udział w wycieczce przedmiotowej do firmy Hörmann Legnica, aby na własne oczy zobaczyć jak powstają drzwi p-poż., poznać zasady montażu szyb p-poż itp. Opiekunami podczas wyjazdu byli p. Elżbieta Wawrzyniak, p. Rafał Pietz a z ramienia firmy Hörmann p. Damian Jaszczuk.

Pierwszy dzień spędziliśmy w Bolesławcu - dolnośląskim centrum ceramiki znanej na całym świecie. W muzeum ceramiki mogliśmy zapoznać się z historią jej powstawania, bogactwem wzorów, a w sklepie firmowym zakupić pamiątki. Po zakwaterowaniu w pensjonacie „Zielony dom” (przy najdłuższym w skali europejskiej wiadukcie kolejowym pochodzącym z 1846r.) udaliśmy się na bolesławiecki rynek do restauracji na przepyszną kolację. Rynek w Bolesławcu oczarował nas pięknie odnowionymi kamieniczkami i bajecznymi, zimowymi dekoracjami.

Następnego dnia rano, po smacznym śniadaniu, udaliśmy się do miejscowości Osła, gdzie znajduje się fabryka firmy Hörmann. Pan Roman Schmeling zapoznał nas z firmą i jej asortymentem, równocześnie podkreślając wpływ każdego pracownika na jakość powstających w firmie produktów. Po krótkim szkoleniu bhp poprowadzonym przez p. Annę Krakowską i zaopatrzeniu w odpowiedni sprzęt, mogliśmy wyruszyć na zwiedzanie firmy. Cięcie blach, spawanie, malowanie i wiele różnych czynności budziło duże zainteresowanie uczniów, a p. Robert chętnie odpowiadał na wszystkie pytania. Na koniec krótki konkurs polegający na montaży szyb i uszczelek - okazało się, że nasi uczniowie posiadają wiele talentów i z tym zadaniem spokojnie sobie poradzili. Po zwiedzaniu fabryki pyszny obiad w firmowej stołówce, krótkie podsumowanie i powrót do Poznania.

Pozostaje nam podziękować firmie Hörmann za umożliwienie nam przeżycia tak wspaniałej przygody - niby dwa dni, a tyle wrażeń, które na długo zostaną w naszej pamięci!!! Już w maju planujemy kolejne szkolenia firmy Hörmann, tym razem w naszej szkole, a wcześniej prawdopodobnie spotkamy się na Targach „BUDMA 2018” .